- rower "full legal" o mocy 250W
*Przeważnie z silnikiem w kole przednim lub tylnym (hub)
*MID-DRIVE silnik centralny np tongsheng 250/350W, bafang bbs01 - rowery dające frajdę z jazdy:
wszelkie rowery na zestawach ok 500-1500W pozwalają uzyskać prędkość od 35-55km/h w zależności od zastosowanego silnika, mocy i liczby obrotowej.
* Niewątpliwą zaletą takiego roweru jest niska waga,
* Duża kompatybilność -> można zabrać go na bagażnik dachowy w aucie na wakacje, można wjechać po schodach, albo wnieść, bo zazwyczaj mocy wystarcza, aby z użyciem manetki podjechać po stopniach, a waga ok 30kg pozwoli rower wnieść na 2-3 piętro bez większych problemów.
* odczepialność akumulatora i osobny transport, możliwość ładowania roweru blisko gniazdka, tam gdzie wjeżdżanie rowerem jest zabronione. Oj ile razy ładowałem bidon podczas zakupów w markecie... Ile razy go demontowałem przewożąc rower na dachu, a akumulator w bagażniku w aucie.
* moc pozwalająca na rekreacyjne przejażdżki po terenach płaskich i na lekkich wzniesieniach
* dość niska cena zarówno roweru uzbrojenia i przystosowania hamulców do większej mocy
* niska cena zestawu, nawiązując do rowerów monster...
* przyzwoity zasięg na poziomie 50-80km na jednym ładowaniu przy akumualtorach bidonowych i do 150-200km z akumulatorem w trójkącie.
* świetne wyczucie i prowadzenie przez niską masę pojazdu - Konstrukcje monster, czyli wszelkie pojazdy mocne kariva, falcon, teleport prime, vector, spark i jeszcze kilka innych...
* plusem jest duża moc,
* bardzo duży zasięg na jednym ładowaniu
* dobra przyczepność
* znaczny przypływ adrenaliny podczas jazdy
Z minusów jednak też jest kilka:
* ogromna masa pojazdu
* transport na przyczepie albo busem, bagażnik rowerowy raczej pod 2 falconami miałby za ciężko, a jeżeli miałbym załadować 2 maszyny średnio za 25tys na bagażnik z ryzykiem, że mogą zostać za samochodem... no to cóż.
* wysokie koszty utrzymania i eksploatacji, do których zaliczamy:
- firmowe amortyzatory front + damper
- wysokiej klasy drogie tarcze hamulcowe zaciski
- ogumienie... - Na osobną kategorię zasługuje napęd MID-DRIVE i rowery na nich zrobione.
Te można podzielić na 2 podklasy:
- sterowane tensometrem bafang GOLD, TONGSHENG
- sterowane impulsowo na zasadzie symulacji np. bafang BBSHD, BBS02
Zdecydowanie fajniejsze są te na tensometrze, co do awaryjności nie słyszałem, aczkolwiek kupując mida przy eksploatacji w terenie warto zamówić od razu kpl. trybów na zapas.
Plusem midów jest na pewno:
* regulacja momentu
* nieco większa sprawność silnika przez pracę niemal zawsze z pełną sprawnością od samego dołu
Za to minusów też się kilka znajdzie:
* rozciąganie łańcucha, kupujemy łańcuch DID, RK sport, sram PC971 i na jakiś czas mamy spokój.
* częsta konserwacja łańcucha dobrym smarem, żeby nie przylegał kurz i piach niszczący połączenia ruchome
* podwieszenie mida od dołu, przez co łatwo zahaczyć i uszkodzić silnik
* drogie i trudnodostępne podzespoły w razie spalenia silnika, sterownika, aczkolwiek często awarie się nie zdarzają.
Reasumując każdy rower ma plusy i minusy. Każdy jest dobry do czegoś innego.
Ja do dzisiaj wspominam BMXa, którego złożyłem był mały lekki, bardzo szybki miał świetny start i muszę przyznać, że był chyba najfajniejszy i najczęściej go wyciągałem na krótkie, szybkie przeloty.
Rowery 250W nadają się idealnie do wspomagania, dla osób starszych i mniej wymagających, które nie czuja sie zbyt pewnie na rowerze. Przez nieduże zwiększenie wagi rower łatwo opanować.
Klasa mocniejsza idealnie sprawdzi się na równym terenie, w eksploatacji miejskiej, na przejażdżki zarówno po płaskim, jak i po leśnych drogach, jak macie niezbyt strome wzniesienia świetnie dadzą sobie radę.
Rowery monster nie mają konkurencji w trudnym terenie i w górach. Są co prawda midy, bafang bbshd, gold, tongsheng, luna cycle, ale cóż midy z racji na częstą konserwacje i serwis do eksploatacji po płaskim na duże przebiegi zdecydowanie odradzam. Huby będą znacznie lepsze, natomiast MID jest świetną alternatywą mocniejszych monster bajków w górach jeżeli ktoś szuka lekkiego, dobrze wyważonego roweru do szaleństw, tam, gdzie silniki w piaście przy danej masie nie mają siły się wspiąć.
Blog powstał z zamiłowania do rowerów elektrycznych. Rower elektryczny dla mnie stanowi główny środek transportu, skraca czas dojazdu do pracy oraz umila wszystkie chwile spędzone w trasie. Zachęcam Ciebie do spróbowania swojej przygody z ebajkiem. Jest szybszy i tańszy niż komunikacja miejska!
Klasyfikacja rowerów jaką moc wybrać?
Witam. Otóż wprowadzając was w temat rowerów elektrycznych na początku podzielimy je na 3 kategorie:
Subskrybuj:
Posty (Atom)