voilamart S1300

Zestaw S1300 

 

Jest bardzo szybkim zestawem nadającym się w obręcze maksymalnie do 26 cali z przeznaczeniem na tereny płaskie i niewielkie wzniesienia. (w góry w sudety, czy tatry trzeba poszukać mocniejszej wersji, natomiast gdy masz jedną górkę o nachyleniu kilka % bez problemu da radę). Zestawy oryginalnie zaplecione w obręcze 26 cali, silniki voilamart są szybkie - odpowiadające uzwojeniu 10x6 więc nie polecam przekładać ich do obręczy 28 cali, za to świetnie sprawdzą się również na mniejszych obręczach od 20 do 26 cali dając mnustwo frajdy z jazdy. Prędkość na akumulatorze naładowanym do pełna jest możliwa do 60km/h w zależności od siły którą włożymy w pedałowanie. Sam silnik osiąga ok 45-55km/h w zależności od masy kierowcy i poziomu naładowania akumulatora. Tam gdzie silniki przekładniowe odpadają na prędkość, ten dalej ciągnie...

 Gdyby ktoś planował zamontować napęd do koła 20" to osiągniemy prędkość nie mniejszą niż 35km/h na 48V i prędkość będzie rosła wraz ze średnicą obręczy (20" - 35km/h 26 cali - 50km/h) Montując ten napęd w mniejsze obręczy np 20 cali zwiększa się moment obrotowy i jego sprawność, więc w obręczach 20 cali świetnie będzie się wspinał pod strome wzniesienia i eksploatacji górskiej. Koło jest bezprzekładniowe, co w niezaprzeczalny sposób wpływa na trwałość napędu. Gdy ktoś robi duże przebiegi np 50-80km dziennie po trasie - warto się zastanowić właśnie nad tym zestawem. Raz na 20 tysięcy km zmienia się łożyska i co sezon powinniśmy wymienić uszczelniacze łożysk, aby wilgoć nie dostawała się do silnika, w zamian za to napęd odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.

W Voilamart wykorzystano stary system montażu przełożeń na wolnobieg, który moim zdaniem ma swoje niezaprzeczalne plusy w stosunku do silników kasetowych. Otóż silniki kasetowe mają bębenek zintegrowany z silnikiem, czyli cały mechanizm, na który nakłada się zębatki jest niewymienny, a warto pamiętać, że podlega on zużyciu i może posiadać błędy fabryczne, jak przepuszczające zapadki bębenka, bicie osiowe, ponadto seryjne silnikowe bębenki są dość miękkie i nieraz pojawiają się "wżery" ząbki na bębenku dostają luzu i potem jest problem. Nakręcany wolnobieg gdyby okazał się wadliwy możemy odkręcić z silnika i kupić kolejny egzemplarz bez zbędnych zmartwień, otwierania silnika itp zabiegów. Po drugie nowsze silniki kasetowe mają odchudzone osie z M14 do M12 co powoduje znaczne zwiększenie możliwości samoczynnego obrotu osi w widełkach i wtedy zerwanie przewodów, pourywanie kabli fazowych itp.
Do silników kasetowych trzeba zatem stosować specjalne zabezpieczenia obrotu osi komplet za ok 80-100zł z przesyłką. Same silniki pod kasetę są droższe o ok. 200zł od wolnobiegowych, a moim zdaniem nie są lepsze...
W Voilamartach opisane wady z bębenkiem i odchudzoną osią nie występują, gdyż ośka jest M14 i mamy mocowanie pod nakręcany wolnobieg.

Sam użytkuję rower canyon z zestawem S1300 i jeździ on najczęściej ze wszystkich konstrukcji. Ten zestaw jest moim zdaniem najlepszy do fulla. Do roweru sztywnego musicie się zastanowić, czy aby na pewno komfortowo będzie się jeździć > 35km/h i czy potrzebujecie mocy i prędkosci ok 50km/h czy wystarczy wam lekki silniczek przekładniowy...

Zestaw ma rozbudowane funkcje, które poniżej zostaną opisane:

Wyświetlacz LCD SW900 posiada podwójne mocowanie na kierownicę rowerową. Wyposażony jest w szereg funkcji, najbardziej przydatną w nocy jest regulacja 3 stopniowa poziomu podświetlenia. Wyświetla prędkość w km/h, dystans dzienny, przebieg całkowity roweru, pobór energii z akumulatora, chociaż ta funkcja nie jest świetnie dopracowana.Możemy zablokować prąd podawany do sterownika, możemy zmienić średnicę obręczy, napięcie zasilania, wyłaczyć pas lub manetkę na czas kontroli a także zablokować prędkość do 25km/h. Niewielka manetka na osobnym mocowaniu pozwala w wygodny sposób sterować tempomatem i funkcjami sterownika.

Manetka gazu jest obrotowa w zestawie. Ze względów bezpieczeństwa przy zsiadaniu z roweru nieprzyzwyczajony uzytkownik może łatwo dodać gazu, dla tego w egzempalrzu testowym jest zamontowana manetka kciukowa. Osobiście przy dłuższej podróży lepiej sie trzyma obrotową manetkę, a jeżeli mówimy już o wygodzie, to manetki wcale nie trzeba trzymać!



Wystarczy dodać odpowiednią ilość gazu, aby uzyskać daną prędkość i nacisnąć na panelu przycisków strzałkę w dół i w ten sposób aktywujemy tempomat. Na trasach przelotowych nie męczy nam się kciuk/nadgarstek w zależności od rodzaju manetki.




Klamki hamulcowe są przystosowane do hamulców najprostszych typu V-brake, a wygodna profilowana dosc długa dźwignia zapewnia pewny chwyt i dużą siłę naciagu linki całą siłą dłoni.Zalecam wymianę pancerzy i linek na nowe wzmocnione, żeby nasze hamulce nie zawiodły.





Jeżeli mamy hydrauliczne hamulce, najpierw trzeba je dostosować do prędkości 50km/h. Wymaga to wymiany okłądzin na metaliczne dariatorowane + wymiana tarcz na twardsze klasy np shimano SLX. Możliwy jest także montaż czujników hamulcowych przeznaczonych do hamulców hydraulicznych. Takie czujniki kosztuję ok 40zł za 2 szt, z tym, ze musimy je domówić w chinach.

Kliknij, aby wejść do sklepu z czujnikami



Czujnik pas jest 8 magnesowy czyli najbardziej uniwersalny. Nadaje się do montażu w rowerze z korbą na kwadrat. Jak go zamontować znajdziesz tutaj:









W zestawie znajdziemy także peszel do maskowania przewodów idących z kierownicy i akumulatora do silnika.










Sterownik specjalnie przystosowany do wyświetlacz LCD SW900. Wyposażony w funkcję oświetlenia, złącze fazowe MT60, złącze zasilające xt60 lub xt90 - mogę dostosować. Obsluguje czujnik pas, oraz manetkę - można jeździć niezależnie od pedałowania. Działa z silnikami wyposażonymi w czujniki halla.

Moc jaką dysponuje, to 26A, czyli maksymalny prąd, z jakim może działać akumulator bidon na sanyo GA 13S5P 48V. Generuje moc ciągłą do 1300W.


Na płytce jest jeszcze funkcja EABS, którą można sobie wyprowadzić. Sterownik posiada 12 tranzystorów mocy, więc ciepło rozkłada się równomiernie a sterownik nie nagrzewa się mocno. W moim rowerku testowym jest zimny, także spokojnie mozna zamknąć go szczelnie w skrzynce np z ogniwami.



Co możemy ustawić z poziomu wyświetlacza?





Poniżej znajdziecie instrukcję oraz kody błędów które mogą się pojawić, żebyście wiedzieli jak ten zestaw można szybko zdiagnozować i poustawiać oczekiwane parametry: